tisdag 10 december 2013


Hejsan det är jag igen och jag ska bara säga att jag ska prata om so idag okej. jag vet vad jag ska prata om och det är vad man kan använda vatten till och då så ska jag räkna, Dricka vatten, koka vatten vattna blommorna, ge vatten till husdjuren, fylla på en vatten pool, duscha, bada i badkaret, borsta tänderna, tvätta händerna, laga mat, överleva och lugna ner sig. vatten förbrukningen mellan i-länder och u-länder är så att i-länder har råd med vattenrengörings grej men det har ej u-länder dom har inte ens råd med något om vatten. Att man inte får rent vatten och men man får bara salt vatten och ingen gillar ju salt vatten blä. Det är någonting om mittatlantiska ryggen. För att kunna göra sina vanliga vardags liv med vattnet t.ex vattna blommor och dricka helt o söt vatten. Man bygger en damm. Och man gör det för att det inte ska komma för mycket vatten asså. Och ja den påverkar växterna och människorna t.ex det finns kärnkraftverk i dammarna och det är dåligt, det påverkar också fiskarna för det gör så att fiskarna få mindre vatten och mår dåligare för det finns fiskar som inte tål söt vatten och andra som inte heller tål salt vatten. Hej då allihopa ;P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar